2025 tapahtuman ilme julkaistu
Uutinen 20.11.2024
Vuoden 2025 Suomen Kädentaidot -ilmeessä kovat ja pehmeät tekniikat kohtaavat
Suomen Kädentaidot -messut ovat kunnianosoitus suomalaiselle kädentaito-osaamiselle. Messujen ydinviestinä vuonna 2025 jatkaa ”Ole rohkeasti sinä”. Vuoden 2025 messuilme on pirskahtelevan iloinen yhdistelmä eri kädentaitotekniikoita ja -materiaaleja. Messuilme toistaa uutta brändikonseptin ajatusta maailmasta, johon on lisätty kädentaidot. Suomen Kädentaidot -messut ovat kunnianosoitus suomalaiselle kädentaito-osaamiselle.
Mosaiikki, kivi, helmet, lasi ja nahka
Kuvan tausta on rakennettu käsin mosaiikkiladontana. Toteutuksessa yhdistyvät pinkin ja herneenvihreän räiskyvät värit, kova kivi- ja lasimateriaali, pehmeä nahka sekä erilaiset helmet. Ilmeen ovat suunnitelleet art director Pauliina Vesterinen Pauhaus Oy:stä ja konseptisuunnittelija, luova johtaja Sanna-Maria Sarelius Form Union Design & Strategy Oy:stä. Vuoden 2025 messujen messukuvan on ottanut valokuvaaja Outi Törmälä, ja käsityöosiot on muotoillut turkulainen vaatesuunnittelija, puvustaja Marjo Haapasalo.
Uusi brändikonsepti ja kuvamaailma ammentaa teeman Ole rohkeasti sinä! rohkeudesta ja on itsessään oodi kädentaito-osaamiselle.
”Vuoden 2025 kuvan tekniikaksi valittiin mosaiikki. Se on käsillä työstettävää taidetta, joka tarjoaa vapauden luoda omannäköisiä maailmoja. Kuva on yhteissuunnittelun tulos ja siinä näkyy selkeästi ihmisen kädenjälki, rosoineen ja reunoineen” ilmeen suunnitelleet Sanna-Maria Sarelius ja Pauliina Vesterinen summaavat.
Kevään 2024 aikana Suomen Kädentaidot -messujen brändi ja visuaalinen ilme päivitettiin vastaamaan paremmin sitä kokemusta ja tunnetta, jota messutapahtuma kävijöissä herättää. Brändin kehitystyössä lähdettiin liikkeelle asiakaskyselyiden tuloksista sekä kädentaitoja harrastavan arvomaailmasta.
”Mikä on kädentaitojen merkitys nykyihmiselle? Mitä kädentaidot antavat meille? Näihin kysymyksiin haimme vastauksia brändityöryhmässä. Ensikertalaisia näillä jo 28. kerran järjestettävillä messuilla oli ilahduttavan paljon, mikä osoittaa, että brändiuudistuksella olemme aidosti tavoittaneet uutta kohderyhmää, joka ei ole aiemmin vieraillut messuilla” Tampereen Messujen brändi- ja viestintäjohtaja Heidi Pitkämäki toteaa.